Általános Szerződési Feltételek

Home   »   ÁSZF

ÁSZF

A Hegyalja Fogadó honlapjának böngészése, használata, valamint foglalás esetén Ön elfogadja, hogy elolvasta és megértette az alábbi feltételeket és szabályokat (beleértve az adatvédelmi nyilatkozatot), és egyetért az azokban foglaltakkal.

Általános rendelkezések

1.) A Hegyalja Fogadó (Üzemeltető: Pataki Vendéglátóipari és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság, 3950 Sárospatak, Rákóczi út 30.) – a
továbbiakban Szállásadó – ezen általános szerződéses feltételek alapján köt szerződést szállásszolgáltatás nyújtására.
2.) Az általános szerződési feltételek nem zárják ki, hogy a Szállásadó akár ezen általános szerződési feltételek alapján, akár ezen általános feltételektől részben vagy egészben eltérő feltételekkel kössön szállásközvetítői szerződést utazásszervezőkkel, szervezőkkel, jogi személy megrendelőkkel, egyéni vállalkozókkal.

Szerződő felek

1.) A Szállásadó szolgáltatását minden esetben a Vendég veszi igénybe.
2.) Amennyiben a Vendég a Szállásadó szolgáltatását közvetlenül a Szállásadótól rendeli meg, úgy a szállásadói szerződés a Vendég és a Szállásadó között jön létre.
3.) Amennyiben a vendégházi szolgáltatásokat a Vendég megbízása alapján harmadik személy (közvetítő) rendeli meg, úgy a szerződés a Szállásadó és a közvetítő között jön létre, és a Szállásadó egyéb szálláshelyszolgáltatás nyújtásának feltételeit ezen szerződés szabályozza. A Szállásadó nem köteles vizsgálni, hogy a harmadik személy a Vendéget jogszerűen képviseli-e, ezért a Szállásadó felelősséget nem vállal.
4.) A Szállásadó kizárólag cselekvőképes személlyel köt szerződést.
5.) Nem cselekvőképes vagy 18 éven aluli személy kizárólag cselekvőképes, nagykorú kísérővel veheti igénybe a Szállásadó szolgáltatásait.

A szerződés létrejötte

1.) A Szállásadó foglalást az online foglalási rendszerén és e-mailben fogad el.
2.) A Vendég írásban megküldött ajánlatkérésére a Szállásadó írásbeli ajánlatot küld. Megszűnik a Szállásadó ajánlati kötöttsége, ha az ajánlat elküldésétől számított 48 órán belül nem érkezik meg az ajánlat változatlan tartalmú elfogadására vonatkozó nyilatkozat (megrendelés), adatbekérő lap kitöltve minden vendég adataival teljeskörűen kitöltve,illetve a szállásdíj 100%-os előlege.
3.) A szerződés a Szállásadó írásban megküldött visszaigazolásával jön létre. A szerződés a visszaigazolás megküldésének napján lép hatályba.
4.) A szerződés írásban megkötött szerződésnek minősül, az ajánlatkérés, az ajánlat, a megrendelés és a visszaigazolás a szerződés részei.
5.) A szerződésnek a Vendég/Szerződő fél és a foglalás alábbi adatait kell tartalmaznia:
• Vendég/Szerződő fél neve,
• születési helye,
• születési ideje,
• lakcíme (székhelye),
• anyja neve
• neme
•személyi okmány típusa
• okmány száma
•állampolgársága
• telefonszáma,
• e-mail címe,
• érkezés és távozás dátuma
• éjszakák száma
• érkező vendégek száma (felnőtt, 18 év alatti gyermek bontásban)
• szoba megnevezése
6.) A vendégház elő és utószezonban hétköznap minimum három éjszakára,
hétvégén minimum két éjszakára, míg főszezonban hétköznap és hétvégén is egyaránt három éjszakára és maximum pedig 30 éjszakára foglalható. A vendégház fenntartja a jogot, hogy bizonyos időszakokban hosszabb minimum tartózkodást alkalmazzon.
7.) A szóban leadott megrendelés/foglalás, módosítás, megállapodás, illetve a Szállásadó
szóbeli visszaigazolása nem szerződésértékű.
8.) A Szállásadó jogosult ezen általános szerződéses feltételektől eltérő feltételeket kikötni ajánlatában.
9.) Ha a Vendég a szerződésben meghatározott időtartam lejárta előtt véglegesen elhagyja a szobát, a Szállásadó jogosult a szolgáltatás szerződésben meghatározott ellenérték teljes összegére.
10.) A lejárati idő előtt megüresedett szobát a Szállásadó jogosult újra értékesíteni.
11.) A szállás-szolgáltatás Vendég által szóban vagy írásban kezdeményezett meghosszabbításához a Szállásadó előzetes, írásban tett hozzájárulása szükséges. Ebben
az esetben a Szállásadó a már teljesített szolgáltatások teljes ellenértékét követelheti, a meghosszabbítást e feltétel teljesítéséhez kötheti.
12.) A szerződést a Vendég és a Szállásadó együttesen, írásban módosíthatják, egészíthetik ki.

Elállás a szerződéstől

1.) Amennyiben a Szállásadó az ajánlatában más feltételt nem határozott meg, úgy a
Vendég a szerződésben meghatározott érkezési napot megelőző 91. napig írásban tett nyilatkozatával kötbérmentesen elállhat a szerződéstől. Ezen időn belüli elállás esetén a vendégház által megküldött visszaigazolásban feltüntetett elállási feltételekben meghatározott kötbért köteles fizetni.
2.) A tervezett érkezés előtti 90. napig történő lemondás esetén a foglalás összegének 50%-a, a tervezett érkezés előtti 30. napig történő lemondás esetén a foglalás összegének 75%-a
kerül kötbérként felszámolásra. A tervezett érkezés előtti 8. naptól a kötbér mértéke 100%.
3.) Ha a szerződő fél a szállás-szolgáltatás igénybevételét a szállás díjának teljes
megfizetésével nem biztosította a foglalás időpontját követő 2 munkanapon belül, a Szállásadónak joga van a szerződéstől elállni és a szerződésben szereplő apartmant felszabadítani.

Árak

1.) A Szállásadó aktuális szobaárai a www.hegyaljafogado.hu honlapon kerülnek kifüggesztésre.
2.) A Szállásadó termékeit közvetítő weboldalakon (például: Szállás.hu) az
árak különbözhetnek. Mindig az adott oldalon lefoglalt ár a mérvadó, amit Euró esetén a
foglalás napján érvényes MNB középárfolyammal számolunk.
3.) A Szállásadó a meghirdetett árait előzetes bejelentés nélkül szabadon megváltoztathatja.
4.) A Szállásadó az árak közlésekor megjelöli a szolgáltatást terhelő, jogszabályban
meghatározott, az ajánlattételkor érvényes adótartalmának mértékét. A Szállásadó az
adójogszabályok változása miatti többletterheket előzetes értesítés mellett a szerződő félre hárítja.
5.) A Szállásadó az aktuális akciókat, kedvezményeket a weboldalán teszi közzé. A
meghirdetett kedvezmények nem vonhatók össze semmilyen más kedvezménnyel.
6.) A Szállásadó ajánlatának megküldése után közzétett kedvezmény, akció a megküldött
ajánlatot nem érinti.

Fizetés módja, foglalási garanciák

1.) A Szállásadó a Vendég számára nyújtott szolgáltatásai ellenértékét legkésőbb a
foglalástól számított 2. munkanapig kéri..
2.) A Szállásadó a számlát forintban állítja ki.
3.) A Vendég a szállás díját kizárólag banki átutalással egyenlítheti ki.
4.) Átutalás esetén – amennyiben a Szállásadóval kötött megállapodás másként nem rendelkezik – a megrendelt szolgáltatások ellenértékét a Vendég köteles az érkezés megjelölt napja előtt a Szállásadó bankszámlájára átutalni oly módon, hogy az adott összeget a foglalás napjától számított 2. munkanapig a Szállásadó bankszámláján jóváírják.
5.) A fizetési mód alkalmazásával kapcsolatban felmerülő költség a Vendéget
terheli.

A szálláshely igénybevételének feltételei:

1.) A Vendég a apartmant az érkezése napján 15 órától foglalhatja el. A szobák ajtaja számkóddal nyílik,melynek kódjáról a Szállásadó legkésőbb az érkezést megelőző napon e-mailben tájékoztatja a Vendéget.
2.) A Vendég az apartmant a szerződés szerinti utolsó tartózkodási napon délelőtt 10 óráig köteles poggyászával, a vendégházba behozott személyes tárgyaival együtt elhagyni. 10. órakor az ajtónyitó rendszer letilt, a szoba onnantól nem nyitható ki a számkóddal.
3.) Ha a Vendég az előzőekben meghatározott időpont előtt és/vagy után akarja a szobát
elfoglalni vagy elhagyni, a Szállásadóval egyedi megállapodás szükséges, melyért a
Szállásadó további díjat számolhat fel.
4.) Háziállatot módunkban áll fogadni, melyért egy egyszeri extra takarítási/fertőtlenítési díjat számolunk fel.
5.) A Szálláshely apartmanjaiban tilos a dohányzás!

A szerződés teljesítésének visszautasítása, a szolgáltatási kötelezettség megszűnése

1.) A Szállásadó jogosult a szállás-szolgáltatásra vonatkozó szerződést azonnali hatállyal felmondani, így a szolgáltatások nyújtását megtagadni, ha:
a) a Vendég nem rendeltetésszerűen használja a rendelkezésre bocsátott apartmant, illetve a létesítményt,
b) a Vendég a Szállásadó biztonsági előírásait, rendjét nem tartja be, kifogásolhatóan, durván viselkedik, alkohol, vagy drogok
befolyása alatt áll, fenyegető, sértő, vagy más elfogadhatatlan viselkedést tanúsít,
c) a Vendég fertőző betegségben szenved,
d) a Vendég nem teljesíti a szerződésben meghatározott fizetési kötelezettségét a meghatározott időpontig
2.) Megszűnik a felek közötti szerződés, amennyiben annak teljesítése vis maior
következtében lehetetlenné válik.

A Vendég jogai és kötelezettségei

1.) A szerződés értelmében a Vendég jogosult a megrendelt apartman, valamint a
szálláshely azon létesítményeinek rendeltetésszerű használatára, melyek beletartoznak a szokásos szolgáltatási körbe, illetve amelyről a felek a szerződésben megállapodtak, és nem esnek speciális feltételek hatálya alá.
2.) A Vendég a szálláshelyen való tartózkodás időtartama alatt a Szállásadó által nyújtott
szolgáltatások teljesítésével kapcsolatban panasszal élhet. A Szállásadó az ezen időszakban hozzá írásban benyújtott panaszt megvizsgálja és kezeli.
3.) A szálláshelyről való elutazását követően a Vendég panasztételi joga megszűnik.
4.) A Vendég köteles a szerződésben megrendelt szolgáltatások ellenértékét a szerződésben meghatározott időpontig és módon kiegyenlíteni.
5.) A Vendég gondoskodik arról, hogy a felelőssége alá tartozó 18 év alatti és/vagy nem cselekvőképes személy csak felnőtt felügyelete mellett tartózkodjon a vendégházban.
6.) A Vendég kötelezettséget vállal, hogy a felelőssége/felügyelete alá tartozó 18 éven aluli személy a vendégházban való tartózkodásának időtartama alatt a vendégház területén nem fogyaszt alkoholt.
7.) A Vendég a Szállásadó berendezéseit, eszközeit, szolgáltatásait, rendeltetésszerűen
használja, illetve veszi igénybe.
8.) A Vendég felelősséggel tartozik mindazon károkért és hátrányokért, amelyet a Vendég,
kísérője vagy felügyelete alá tartozó személy okozott a Szállásadónak vagy harmadik személynek.
9.) A Vendég ezen felelőssége akkor is fennáll, ha a károsult jogosult a kár megtérítését
közvetlenül a Szállásadótól igényelni.
A káresetről a Szállásadó köteles a Vendéget írásban értesíteni, legkésőbb a távozás utáni 2 napon belül. Az okozott kárról a Szállásadó fényképet készít, melyet eljuttat a Vendéghez. Amennyiben az okozott kár mértéke meghaladja a 10.000 Ft-ot, a kár összegét a Vendég köteles megfizetni a Szállásadó felé 5 munkanapon belül.

A Szállásadó jogai és kötelezettsége

1.) A szerződés alapján a Szállásadó köteles a megrendelt szállást és egyéb szolgáltatást a
vonatkozó előírásoknak, szabványoknak megfelelően teljesíteni.
2.) A Szállásadó köteles a Vendég írásos panaszát kivizsgálni és a panasz orvoslásához
szükséges lépéseket, intézkedéseket megtenni.
3.) A Szállásadó a Vendég vendégházbeli tartózkodásáról harmadik személynek ideértve a Vendég közeli hozzátartozóit, kizárólag a Vendég előzetes írásbeli engedélye alapján ad tájékoztatást. E tájékoztatási tilalom nem vonatkozik a jogszabály alapján történő megkeresésre.
4.) A Szállásadó nem felel a vendégház berendezéseinek, felszereléseinek stb. nem
rendeltetésszerű használatából eredő károkért.
5.) A Szállásadó a vendégház közösségi tereiben, vagy apartmanjaiban hagyott személyes tárgyakért nem vállal felelősséget
6.) A Szállásadó nem tartozik felelősséggel mindazon kárért, hátrányért, sérelemért,
amelyet a vendégház más vendége okozott a vendégnek és/vagy a felügyelet alá tartozó
személynek.

Viták rendezése

A szerződő felek a szerződés teljesítésével kapcsolatban felmerült vitáikat elsősorban békés úton rendezik. Amennyiben a békés út eredménytelen, úgy a szerződő felek közötti
jogviszonyra a magyar Polgári Törvénykönyv rendelkezései az irányadóak. A szolgáltatási
szerződésből eredő bármely jogvita lefolytatására a szolgáltatás helye szerinti hatáskörrel rendelkező bíróság az illetékes.